Is er iets mis met mijn harde schijf of niet?

Ik krijg bij het opstarten telkens een melding dat er een probleem is met de schijven C en D , maar als ik deze controleer bij eigenschappen > extra > foutcontrole, staat er dat er geen probleem is met de schijven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de foto bijgevoegd. Het type schijf staat erbij
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HGST is Hitachi Global Storage Technology. Je schijf is ws een 2.5 inch Hitachi 750 Gb.
Check de schijf volledig (dus niet alleen op fouten in het bestandsysteem). Bekijk evt. ook de logfiles op rapportage van schijffouten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een harde schijf van 279 GB. Hoe bekijk ik deze logfiles?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt af van je besturingssysteem. Google bijv. op woorden: logfiles windows 8
capthavoc
8 jaar geleden
je kan ook een diagnose tool downloaden vanaf de site van hitachi
ik ga er van uit dat de schijf waarschijnlijk al uit de garantie is, normaal kon je deze tool gebruiken om te bepalen of je voor een vervanging schijf in aanmerking kwam. maar de tool kan je wel vertellen of hij aan vervanging toe is en of of hij nog betrouwbaar is let wel op het is mogelijk dat een bepaalde tool voor een bepaalde type serie nummer HD bruikbaar is en niet voor anderen ik weet dus niet of er meerdere verschillende diagnose tool zijn die bij bepaalde HDs passen
kijk dus even goed of je de passende hebt
mocht dat an de orde zijn
of dat het inderdaad een universele tool is die alle HD van hitachi kan onderzoeken vandaar dat ik ook niet een direct link kan geven https://www.hgst.com/support/hard-drive-support

Antwoorden (1)

Deze melding krijg je als het SMART-systeem van de harde schijf een probleem rapporteert, dus je kunt het beste zo snel mogelijk een back-up maken. Het SMART-systeem is een soort controle van de functies in de harde schijf, dat bepaalde waarden meet. Je harde schijf heeft nu dus een verhoogde kans op falen.