Wat is een goede microfoon?

Ik heb nu een hele slechte microfoon en me vrienden op Skype verstaan me vaak niet duidelijk. Dus zou ik graag wat advies kunnen gebruiken voor welke microfoon goed is? het hoeft niet extreem duur te zijn (200 euro)
Maar ook niet te goedkoop (15 euro)
Alvast super bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een goede microfoon kost ongeveer 80 euro en dan krijg je er nog een webcam gratis bij. Een webcam als de C615 geeft een glashelder geluid en laat zich uitstekend integreren met Skype. Dat hij ook nog eens een HD webcam is is mooi meegenomen. Ik heb hier zelf al jaren plezier van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En is dan een Headset beter of een Microfoon die staat?
Bedankt voor uw antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, maar je hebt mij verkeerd begrepen denk ik. De C15 is een webcam met ingebouwde microfoon. Ik gebruik van Logitech echter ook de H600 ( dat ik daar niet meteen aan dacht). Voordeel van een headset t.o.v. een open microfoon is dat de kans op rondzingen van het geluid minimaal is, hetgeen ook prettig is voor je gesprekspartners. Die headset kost overigens 70 euro en geeft ook een heel helder geluid. Zeker een aanrader

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk vind ik de Samson Co1-u een goede microfoon. Het is goed geschikt om youtube filmpjes te maken en bekende mensen gebruiken het ook (Ditismilan).

De prijs verschilt, aangezien je het met verschillende accessoires kan nemen, zoals pop-filters etc.

Veel succes met zoeken!