Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een cartridge met het zelfde formaat maar met een ander nummer gebruiken voor mijn printer?

Op dit moment staan er hier 2 printers. 1 printer staat al een tijdje stil. Deze printer heeft cartridge nummers 21 en 22. De printer die op dit moment nog wel print, maar die wel een aantal kuren begint te vertonen, heeft cartridge nummers 56 en 57.
Ik wil graag voor niet al te veel testen of de printer die al een jaar staat het nog goed doet. De cartridge ziet er aan alle kanten het zelfde uit.

Is het mogelijk om dit te testen door cartridges 56 en 57 in de andere printer te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
984

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee,

In die zin van: ik zou het alvast niet riskeren. In het ergste geval loopt het mis en verlies je je garantie.

Het is namelijk niet omdat de cartridges er aan de buitenkant hetzelfde uitzien dat dat aan de binnenkant ook het geval moet zijn. Waarschijnlijk zit er andere inkt in en heeft deze een andere viscositeit waardoor deze niet uitwisselbaar zijn.

Toegevoegd na 43 seconden:
Oftewel: zomaar andere cartridges proberen is een even slecht idee als merkloze cartridges proberen. Ook hier loopt het wel eens mis en gaat de afdrukkwaliteit achteruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding