Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de minimale temperatuur van mijn laptop 44 graden?

Ja ik heb dus het programma HWmonitor gedownload om te kijken wat mijn temperatuur is van mijn laptop en er staat dat de minimale temperatuur 44 graden is?

En de value temperatuur is 50 graden.. Is dit normaal of moet ik het terug naar de winkel brengen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
921

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laptops hebben sowieso al wat meer moeite met koelen, maar een temperatuur rond de 40-50 graden is vrij normaal. Meestal krijg je echt hoge temperaturen (80-90) pas bij gaming of andere zware bezigheden. Het is dus niet nodig om hem terug te brengen, lijkt mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

44 graden is volgens mij geen probleem. Mijn pc is goed gekoeld en komt tijdens het gamen ook rond de 44. Als je hem cooler zou willen hebben zijn er ventilators tekoop die u er onder kunt zetten zoals hier: http://eu.coolermaster.com/nl/product/Lines/essential-series.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De minimale temperatuur is volgens mij sinds het begin van de meting. De value is de huidige waarde.

Hou in het achterhoofd dat deze temperaturen mogelijks niet kloppen. In een laptop wordt niet de exacte temperatuur gemeten maar het verschil met de maximale temperatuur. Foute gegevens zorgen voor een foute weergave van de temperatuur.

Het enige wat niet mag gebeuren is dat je laptop oververhit raakt en als dat gebeurt zal hij uitvallen.

Dus geen zorgen.

In de regel kan je wel de harddisk temperatuur opvolgen. Die moet echt onder de 50 graden blijven. Een hogere temperatuur is niet ondenkbaar als je de harddisk een beetje te veel belast en toch niet zo goed voor de levensduur van het apparaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding