hoe krijg ik mijn gpt schijf naar een mbr schijf?

omdat de oude hdd van mijn laptp kapot is wil ik er een andere inzetten die uit een externe hdd. helaas is dit een gpt schijf en als ik hem via de opdrachtprompt probeer om te zetten zecht die dat dit niet kan.
weet iemand nog een manier om dit wel voor elkaar te krijgen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Er is een tool die 'testdisk' heet en is bovendien gratis die deze bewerking voor je kan maken, echter als die externe disk groter dan 2TB is dan kan het niet anders dan dat het GPT disk wordt. Het programma is vrij eenvoudig van opzet, hoeft ook niet geïnstalleerd te worden.

http://www.cgsecurity.org/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een officiele stap voor stap beschrijving hoe je dat dient te doen van microsoft.
Volg alle stappen hoe overbodig dat misschien lijkt. Zie de bron.
Ik ga voor het gemak ervan uit dat de schijf onder Windows wil laten werken.
Deze omschrijving is voor Windows Server, maar werkt ook onder de meeste andere windows versies, maar test het wel voor de zekerheid of je alle tools werken voor je het gaat omzetten.