Bestaat er iets om mijn computer af te koelen dat niet meer dan 20 euro kost? (Liefst geen webshops en ik woon in België)

Bestaat er iets om mijn computer af te koelen dat niet meer dan 20 euro kost? (Liefst geen webshops en ik woon in België).

Mijn laptop wordt na 10 minuten draaien al redelijk heet, en zeker ik als gamer gebruik mijn computer wel langer dan tien minuten dus tegen dat ik hem ga afsluiten is ie echt gloeiend heet. Bestaat er misschien ook een manier om mijn computer een beetje op te kuisen zodat hij minder warm wordt?

Alvast bedankt,
Playstorebob

P.s.: In de koelkast steken heeft ook geen nut zeker ;-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
9 jaar geleden
Koelkast moet je niet doen, te vochtig
Bordensteker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk was je het niet écht van plan, maar als je hem wat langer in de koelkast laat staan, dan wordt hij kouder dan kamertemperatuur. Als je hem dan weer uit de koelkast haalt, wordt hij van buiten nat door condens, net als een fles drank die je uit de koelkast haalt. Er zal dan echter óók wat vocht neerslaan op inwendige delen, want er gaat kamerlucht van boven naar onder tussen alle onderdelen door stromen.
Je laptop is nu onbedoeld een koellichaam geworden dat de lucht in de kamer gaat proberen af te koelen. Als je dan de computer aanzet, gaat de koelventilator nog meer lucht door het inwendige zuigen waardoor nog wat meer vocht op de koude onderdelen neerslaat. Die onderdelen worden daarna natuurlijk weer warm, maar dat vocht lijkt me inderdaad niet gunstig!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het heet een game pc kopen een laptop is nooit goed voor gamen!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ooit een notebook gehad die ik op koelelementen gebruikte dankzij een kappote koeling..maar dat kost je wel de batterij

Het beste antwoord

Ja, je hebt speciale laptop koelers, hier zie je wat voorbeelden: http://nl.hardware.info/productgroep/71/laptopstandskoelers
Het is een plaat waardoor je laptop wat schuin staat, met (meestal) ventilators erin, om dus langs de onderkant extra warmte af te voeren.
Stroom word vaak geleverd door een USB poort.

Ik ben niet bekend met de winkels in België, maar in een computerwinkel zouden ze dit wel moeten hebben.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat bestaat, namelijk schoonmaken, waarschijnlijk is de koeling dicht gestoft. Dus lucht inlaten, de koelribben van je cpu, de koelfan, allemaal schoonblazen/ stozuigen. Verder op glad oppervlak plaatsen, niet op schoot, voor optimale lucht in/uitlaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Behalve schoonmaken van alles dat koelt, wat natuurlijk zeker nuttig is, kun je ook je laptop op geimproviseerde "pootjes" zetten en er een tafelventilatortje tegenaan laten blazen. Ik gebruik altijd een los toetsenbord en muis, en zet vier plastic bekertjes onder de vier hoeken. Kost precies niets (tenzij je nog geen tafelventilatortje hebt :) ) en kan zo maar een flink aantal graden schelen, althans bij mij.
gebruik zeker de tip hierboven. In de carrefour en mediamarkt kan je van die dingen vinden die je aansluit op je laptop via usb en waar je dan je laptop op kunt zetten. je hebt er al voor rond de 8€ in mediamarkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een laptopcooler voor iets van 16 euro gekocht. Wel van een webshop, maar het was zeer effectief. Waar mijn computer tijdens het gamen vaak 100 graden werd en zichzelf automatisch uitzette, werd ie daarna slechts 75 graden maximaal.

Helaas was ik daar te laat mee begonnen, mijn videokaart werd te gaar door iedere keer overhit te raken, dus die heeft het uiteindelijk toch begeven. Ben ervan overtuigd dat dat niet gebeurd was als ik sinds het begin een laptopcooler had gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buiten alles wat hierboven staat is misschien het volgende een goede en zeer goedkope oplossing. Plaats onder de laptop onder alle vier de hoeken een klein blokje hout. Zodoende komt de laptop bv 2 centimeter hoger te staan en krijgt hierdoor betere koeling. Deze oplossing heb ik zelf met veel succes toegepast op een laptop aan boord van mijn boot terwijl deze regelmatig in de zo'n stond. Succes!}
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze oplossing werkt echt en is goedkoper dan andere oplossingen! Alleen is het zo dat het niet werkt als je laptop ook oververhit raakt als de laptop op de stukjes hout staat. Dan heb je wel een actieve koeler nodig, maar gebruik zo'n ding met mate. Anders gaat het stof constant rond circuleren en gebruik het dus alleen maar als je laptop echt heel erg heet wordt.