Simpel
Het geheugen dat bepaalt "enigzins" de snelheid van je computer
en schijfruimte is waar je je bestanden op zet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry klopt niet, alleen te weinig geheugen zorgt voor traagheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zeg ik! Wel opletten heh!
Geheugen staat voor een onderdeel dat iets kan opslaan / wegschrijven.
Je hebt werkt geheugen en harddisk geheugen nodig voor je pc. Op de harddisk blijft alle data staan ook als de pc uit gaat, het werkgeheugen word leeg als je de pc uitzet. Je hebt echter werkgeheugen nodig om programma te kunnen draaien. Raid 10 is een speciale combinatie van harddisken, bedacht om de opslag veiliger en of sneller te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schijfruimte is de ruimte die je vrij hebt op de harde schijf: hier zet je alle data op van je hele computer.
Raid 10 staat voor: je hebt meerdere harde schijven. 2 worden gebruikt om data op te zetten (omdat het er twee zijn kunnen deze harde schijven samenwerken), de andere twee zijn een exacte kopie van die eerste twee, zodat je al je data nog hebt als er 1 schijf kapot gaat.

(Werk)geheugen is de ruimte die je computer gebruikt om mee te werken: de data voor programma's en bestanden wordt vanuit je harde schijf naar het werkgeheugen getransporteerd. Vanuit je werkgeheugen voort je processor de processen uit. Kijk maar eens in taakbeheer bij processen (ctrl+shift+esc), daar kan je zien hoeveel werkgeheugen elk proces gebruikt.

Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb gegeven!

Yours Sincerely,
The McSquirrell