iemand ervaring met videokaarten ?

ik heb een gforce gts 250 en wil weten of in hetzelfde slot dan ook een gforce gtx 650 past ?

mvg diego

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke moederboord heb je en welke case?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ASUSTeK Computer INC. M4A87TD EVO (AM3)
dit is mijn moederbord

als je met case bedoelt of genoeg plaats is die is er

Antwoorden (1)

Niet per se mogelijk.

Het kan alleen als je moederboard dat ondersteund en dus 2 PCIE x16 sloten heeft.
1 PCIE x16 betekend 1 videokaart.

Maar stel je hebt 2 poorten en dan? Nou..... Samenwerken bij jouw kaarten is echter lastig. Nvidia ondersteund alleen 2 dezelfde videokaarten voor SLI. Jij kan wel met de modellen die je noemt 1 kaart de physics laten doen via je control panel en de zware kaart alle andere taken maar dat werkt in lang niet alle games optimaal.

Alleen bij Ati kaarten ATI mogelijk is het mogelijk ze te koppelen ongeacht de types zolang je maar 2 PCIE poorten hebt. Hun systeem Crossfire werkt net even anders maar ook deze heeft in sommige games geen ondersteuning en schakeld gewoon naar 1 kaart.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging ivm je post over moederboard type. Jouw moederboard heeft volgens de fabrikant 2 x PCIe 2.0 x16 dus zou je die GTS 250 ernaast moeten kunnen zetten en het via de control panel als physics kaart kunnen gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil de gtx 650 gebruiken ipv de gts 250
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is precies waar ik ook op doelde :) De GTX 650 in Poort 1 (dat is de PCIEX16, 16speed poort dus die het dichst bij de processor zit. De GTS 250 in de 2e poort (dat is de PCIE x16, 4speed).
In de control panel stel je dan de GTS 250 in als Physics kaart Zo draait de GTX650 als hoofdkaart en de GTS250 draait in games waarin dat ondersteund als de Physics kaart (noem het zwaartekracht kaart). In Batman bijvoorbeeld berekend de GTS 250 dan de cape en de opdwarrelende papiertjes en de GTX 650 volop zijn Kracht gebruikt om je game er zo mooi mogelijk uit te laten zien op hoge resolutie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je niet alleen de gtx 650 erin doen zonder gts 250? Wil weten of die op mijn moederbord geplaatst kan worden? Dankjewel voor je antwoorden trouwens echt hartstikke fijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kan je alleen 1 kaart erin steken. Zet de GTX 650 erin en klaar ben je maar je kan ook je oude kaart nog gebruiken voor nog meer video power. als deze nog werkt is het beter dan hem weg te gooien :) 2 opties en dus een keuze maar t kan allebei