hoe kan ik mijn quompac laptop resetten zonder cd?

ik heb sinds ongeveer een half jaar een quompac (ik weet niet hoe je het schrijft maar je spreekt het zo uit) gekregen en is nu super langzaam! ik dat als ik hem reset veel sneller wordt! weet iemand hoe ik mn laptop kan resetten zonder zo"n cd?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat hangt van een paar dingen af. Hoe oud is het apparaat, welke OS staat er op en heb je een backup daarvan op een partitie staan.
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met het apparaat zelf. Zo kan ie bijvoorbeeld te heet worden door verzameld stof. Als het apparaat te heet wordt, kan de CPU langzamer draaien om minder hitte te verspreiden, gevolg: de laptop wordt langzamer.
Dan helpt het dit te verwijderen.
Er kan ook veel software op staan. Als je veel programma's uit het internet haalt en je installeert deze, zonder dat je precies weet wat je doet, krijg je vaak kleine programmaatjes mee, die dan in de achtergrond draaien, zonder dat je het weet. Daardoor wordt de laptop ook veel langzamer.

Trouwens de naam van je Compac staat op de laptop.