Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bang dat ik mijn externe harde schijf niet goed heb geïnstalleerd, krijg ik 'm niet meer aan de praat. Heeft iemand enig idee, wat nu te doen?

De computer geeft nu steeds aan dat de schijf eerst geformatteerd moet worden voordat deze gebruikt kan worden. Het formatteren duurt alleen super lang. En ik heb geen idee of dit moet en of het normaal is dat het zo lang duurt. Alle hulp is welkom :) Het gaat trouwens om een 'Lacie Hi speed' externe harde schijf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
580

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Is het de eerste keer dat je hem hebt gebruikt zonee dan kan je hem het best formateren , als je in Deze computer, de schijf zoeken en rechermuisknop formateren doet kan je ook snel formateren doen, gaat stuk sneller. je kan hem ook proberen in een andere usb poort te steken, jals je software hebt geinstalleerd kan je die deinstalleren en dan gewoon in usb stoppen vaak zoekt windows dan zelf de software van internet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet 'm inderdaad eerst formatteren. Op NTFS zetten in het hokje van formatteren & overige waarden op "standaard toegewezen cluster" grootte zetten. Hoe groot is de opslagcapaciteit van de harde schijf? Gebruik je Windows 7? Dat kan lang duren. Niet op wachten, 's avonds voor 't slapen gaan formatteren aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding