Tablet, 16GB intern geheugen : is dit krachtig genoeg voor bv. snel surfen?

Bij Aldi verkoopt men zaterdag een tablet waarvan beweerd wordt dat je er snel meer kan surfen. Het heeft de volgende kenmerken volgens beschrijving:
1O,1 x 25,7 cm
ARL Cortex A9 (1,6 Ghz) krachtige quadcoreprocessor
Android tm 4,2, Jelly Bean
Meer dan een miljoen apps en games op Google Play
16GB intern geheugen
uitgebreide connectiviteit via wifi b/g/n en bluetooth 2.1. functie
2 ingebouwde camera's (5 MP achteraan, 2 MP vooraan)
ingebouwde Li-lion accu
Talrijke aansluitmogelijkheden
Incl aansluitingskabels, netadapter, handleiding
Dit tablet kost 189 €. Nu ben ik eens een kijkje gaan nemen op computersites maar ben ik nu toch wat aan het twijfelen. Ik zie daar tablet met meer dan 100 GB....
Ik wil het tablet gebruiken voor op internet te gaan (niet voor games etc.) om treinuren op te zoeken, google maps te raadplegen enz. Om om te mailen, foto's te nemen en te filmen (niet professioneel natuurlijk).
Is het te overwegen om dit tablet te kopen als ik snel wil surfen? Of geef ik beter wat meer uit voor een krachtiger tablet? En wat is in dat geval het minimum aan vereisten voor het beoogde gebruik?

9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een link?
liveisgreat
9 jaar geleden
https://www.mycom.be/tablets-e-readers/windows-tablet/572035/microsoft-surface-pro-3-i5-128gb
liveisgreat
9 jaar geleden
sorry, verkeerde link natuurlijk (was nog van mijn reactie op eerste antwoord) :
http://nl.aldi.be/aldi_tablet_101257_cm_48_5_1389_16332.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je die twee aan het vergelijken bent klopt er iets niet. De een is een budget Android tablet, de ander een highend Windows 8.1 laptop/tablet hybride.

Het beste antwoord

Het intern geheugen heeft geen invloed op de snelheid van het browsen. De processor die genoemd wordt is wel snel genoeg.

Toegevoegd na 1 uur:
Het intern geheugen (die 16GB dus) heeft invloed op hoeveel foto's/films/muziek je op kunt slaan (en ook het aantal apps). Als je af en toe de gemaakte foto's/films naar je computer of laptop overzet dan heb je meestal wel genoeg aan 16GB.

Toegevoegd na 22 uur:
De Surface die je noemt is een tamelijk high-end ding (en is dus best prijzig), en kan veel media opslaan. Het tablet van de Aldi zal voldoende zijn om te browsen.
gvrox
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
op wat heeft het intern geheugen dan wél effect? bedankt voor je antwoord, je kreeg een plus van me
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@GV Nee. Intern geheuegen is het geheugen wat wel (wat) invloed heeft op de snelheid en heeft geen enkele invloed op hoeveel je op kan slaan. Of live heeft het verkeerd overgenomen en had opslaggeheugen moeten schrijven, maar dat maakt niet uit. Je kan nooit zeggen dat intern geheugen voor opslag is. Dat is hoe dan ook onjuist. http://nl.wikipedia.org/wiki/Intern_geheugen 16GB klinkt veel voor een tablet en dat is het ook, maar het zou kunnen zijn. http://tweakers.net/categorie/822/tablets/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMLMwMQXQuSFrJ0MzYwkRJRyk3sQLOq62tBQA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 100GB die gemeld wordt, dat is wel zeker opslaggeheugen. In dat geval is live dus appels met peren aan het vergelijken.
gvrox
9 jaar geleden
@MrTomaat: ik neem even de terminologie over van de vraagsteller, en volgens mij weet je inmiddels best wel dat ik het verschil tussen flash geheugen en RAM geheugen ken. Zoals je al zegt zou 16GB RAM overkill zijn voor een tablet en uit de specs op jouw link maak ik ook niet 100% zeker op dat het RAM betreft (beetje raar op een wat ouder device met Android 2.2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik neem even de terminologie over van de vraagsteller, Dat snap ik dus nooit(wordt hier veel gedaan op GV). Leg de vraagsteller uit wat wat is. Waarom iemand iets onjuist aanleren? Vraagsteller gaat dan straks dus kijken en ziet 4GB intern geheugen (echt RAM dus) en denkt tsja veels te weinig opslag.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik durf ook wel bijna mijn handen er voor in het vuur te steken dat die 16GB geen inten geheugen is. (bij de link ook niet). Het gaat er om dat de vrager straks wel snapt waar hij op moet letten. (althans zo werkt het in mijn hoofd).
liveisgreat
9 jaar geleden
ik bedoel :
http://nl.aldi.be/aldi_vanaf_zaterdag_1907_5_1389.html
versus bv
https://www.mycom.be/tablets-e-readers/windows-tablet/572035/microsoft-surface-pro-3-i5-128gb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de aldi weten ze dus niet wat intern geheugen betekent. Kijk het filmpje vanaf 1:15. Dat is dus opslaggeheugen. Die van MS is een heel ander beest. Dat is in feite een laptop in tabletvorm. Op die tablet zit dus 4 GB werkgeheugen en 128GB opslaggeheugen. Je kan daarop alles doen wat je op een laptop ook kan. Dus MS Office, Photoshop, AutoCAD. Zelfs lichte PC games (hoewel af te raden vanwege hittevorming).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/nieuws/92903/aldi-komt-met-10-inch-medion-lifetab-budgettablet.html Volgens Aldi beschikt de Lifetab over een 10"-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels. Er is een quadcore-soc ingebouwd met kernen van het Cortex A9-type en een kloksnelheid van 1,6GHz. Om welk model het precies gaat, is niet bekend. Het Duitse Computer Bild heeft al een review van de Lifetab online gezet. Verder heeft Medion >1GB ram< en 16GB opslaggeheugen ingebouwd, waarbij het opslaggeheugen uitgebreid kan worden met micro-sdkaartjes. >1GB intern geheugen dus<
gvrox
9 jaar geleden
Op zich zijn intern en extern verwarrende termen als je er neutraal naar kijkt (zelf vind ik ook "intern geheugen = RAM"). Op zo'n tablet zitten RAM en ingebouwde flash op het "moederbord", en je zou beiden dus "intern" kunnen noemen. Een micro-SD-kaartje zou je dan als extern kunnen bestempelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker, ik ben nimmer gecharmeerd geweest van de naam intern geheugen, want je zou een ingebouwde HDD ook intern en een USB x.x. aangesloten HDD extern kunnen noemen. Dan heb je de verwarring ten top. Als je als bedrijf een product gaat verkopen lijkt het me echter niet meer dan logisch dat je even de IT afdeling raadpleegt voor de juiste terminologie. Liever vemijd je dan intern/extern en spreek je over RAM en opslaggeheugen/uitbreidbaar opslaggeheugen.