Hoe boor je een schroef uit?

Hallo,

Ik heb een kleine dolgedraaide schroef aan de onderkant van mijn laptop die ik probeer uit te krijgen om een SSD erin te krijgen. Het is nu geen + of - meer maar een rondje (-.-'').

Overal waar ik zoek is de meest genoemde methode om de schroef eruit te boren. Al weet ik niet hoe ik deze er dus uit moet boren, en vraag jullie om hulp zodat ik mijn laptop niet beschadig.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (3)

Als de schroef niet al te pietepeuterig is, boor je een gaatje in het midden en tap daar een linksdraaiend draadje in.
Draai daar nu een boutje in (ook links draaiend uiteraard) en de schroef zal los komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft u misschien een afbeelding van de voorwerpen? Ik probeer ze op te zoeken maar het lukt me niet. Mvg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas...
paulus811
9 jaar geleden
Heb zelf pas bij de praxis een setje gekocht. Zoek op screw extractor of screw remover en je ziet hoe het eruit ziet. Ik betaalde 18,95, maar het is niet bedoeld voor pietepeuterige schroefjes.
Je zou het kunnen proberen met een taps lopend dremel polijst bitje(zijn los te koop bij de betere DHZ zaken) en dan een beetje hars(uit dennennaalden / hout) op het puntje en dan met een accuboormachientje eruit proberen te draaien.... Uitboren is een hachelijke onderneming....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk niet dat het gaat lukken met een dremel aangezien de kop van het schroefje zeg maar op de zelfde hoogste is als de onderkant van de laptop. Ik ben vergeten om iets toe te voegen aan de vraag, namelijk dat ik wel een langs de methode ben gekomen om bijvoorbeeld een schroevendraaier aan het schroefje vast te lijmen en hem dan proberen uit te draaien. Heb het nog nooit geprobeerd, en kan het ook niet proberen aangezien ik geen secondelijm in huis heb. Maar ik ben vrij optimistisch om eerlijk te zijn dat dit wel zou werken. Mvg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou ik toch i.p.v. een schroevendraaier, iets met een wat groter oppervlak nemen, zodat het hele schroefje bedekt wordt.
Dit vergroot de kans op het los komen van het schroefje.
Met een schroevenverwijderset is het heel makkelijk. Nu bij de Lidl in de folder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijken mij veels te groot voor zo'n klein schroefje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor dat geld kan het alleen maar klein zijn, Lidl is heel goed in overdrijven.