Welk soort processor is op dit moment het sterkst?

Ik ben bekend met i3, i5, i7, maar er zijn zo veel meer processoren zoals dual core en Quad core. Ik ben opzoek naar een laptop of pc die spellen als de sims goed speelt. Ik weet dat de videokaart ook van belangrijk is, maar bij deze de vraag: bij het uitzoeken van een nieuwe laptop/computer, welk soort processor is het sterkst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een processor zoals dit: http://tweakers.net/categorie/46/processors/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMjYCkWWJOUpW0UomhhaWSjpKphaGBkqxtbW1AA.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze is niet onaardig: http://tweakers.net/pricewatch/379121/ibm-intel-xeon-e5-2697-v2.html .
12 kernen.

Antwoorden (3)

De Intel Core i7 is de beste op dot moment. Als je voor een goedkopere processor gaat moet je niet voor Intel gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je verwart een hoop termen en processoren. De termen single (1), dual(2), quad (4)and octo (8) core geven aan hooeveel processorkernen (dus resp. 1of8) erop een processor zitten. I3, i5 en i7 zijn processoren van het merk Intel. I7 is het topsegment van Intel, maar uit welke generatie de processor komt en welke variant het zegt wat over de kracht. Zo zijn sommige i3 proccessoren krachtiger dan bepaalde mobiele i7 varianten. Intel heeft daarnaast ook de merknamen pentium, celeron en atom in gebruik. Concurrent AMD heeft ook diverse processoren. De sterkste zullen meestal de vierde generatie i7 desktop varianten zijn, dit zijn quad core processoren. Vrijiwel alle i7s zijn quad core processoren overigens. Amd heeft ook enkele krachtige processoren in zijn portfolio. Overigens heb je evht geen quad core processor modig om sims te spelen. Ook amdere zaken zoals ram, hdd vs ssd en de videokaart zijn van belang bij het kiezen vann een pc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou inderdaad kunnen, zij het dat bij weten meestal de intel varianten vaak krachtiger. Waar je ook rekening mee moet houden dat intel processoren hypertreading hebben en dat AMD processoren dat niet hebben, omdat de intel processoren meestal hypertreading hebben kunnen ze twee dingen tegelijkertijd aan en daardoor zijn quad core processoren van intel toch krachtiger dan de octa core processoren van AMD als ik het goed heb. Maar goed, zelfs het vergelijken van twee i5 processoren is oppassen, want een ultrabook variant van de i5 is toch vaak minder krachtig dan een reguliere mobiele variant de i5, maar die kan dan wel weer minder krachtig zijn dan een i3 desktop variant, dus een generiek advies met enkel wat termen is niet verstandig, wil je specifiek advies dan gewoon op gathering Of tweakers een topic aanmaken en een configuratie voorleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De single core prestaties van de Intel processoren zijn ook veel beter. De AMD processoren werken namelijk voornamelijk goed voor multicore processen. Denk dan bijv. aan Battlefield. Maar Sims is heel anders en je kan zelfs een slechte computer hebben die Sims alsnog fantastisch speelt. Het is ook niet grafisch een hevig spel, dus met integrated graphics(intel hd etc.) zou je geen problemen moeten hebben.
I7 is het sterkst, i3 is budget, en i5 zit er tussenin.
Kijk naar de specificaties van het spel. Een spel vereist meestal geen top-systeem omdat ze dan weinig spellen zouden verkopen. Het kan geen kwaad om boven die minimum-eisen te zitten.

Mijn gevoel zegt: Met een i5 heb je het beste van twee werelden: goede performance maar niet te duur.
Het extra geld kun je aan een videokaart uitgeven, maar... de ingebouwde videoprocessor in de i5 chips is gelijkwaardig aan low-end kaarten tegenwoordig.