kan je een laptop scherm gebruiken als scherm voor eenRaspberry Pi 3 B?

kan je je Raspberry Pi aansluiten met een hdmi kabel op je laptop of verbinden met extern buraublad

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
7.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel

Antwoorden (3)

Ja

Niet met een HDMI-kabel. De aansluiting op je laptop is namelijk een uitgang en op je RPi ook, maar wel via remote desktop, omdat te doen moet je deze uitleg volgen:
http://www.raspberrypiblog.com/2012/10/how-to-setup-remote-desktop-from.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O jee. Volgens mij heb ik voor niks zitten typen. En nog te omslachtig ookl
Je kunt wel een TV gebruiken als monitor, wanneer je raspberry op een HDMI ingang aansluit en deze selecteerd als ingang op de TV.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onderstaande kan met de P2B zonder problemen, dus ik neem aan zeker ook met een Pi 3

Extern bureaublad komt het dichtst in de buurt, en dat kan inderdaad. Met SSH kunt je commando's typen, en zie je wat je in het terminalvenster van die Pi zou zien (handig als daar geen monitor aan hangt). Wil je ook zien wat die Pi grafisch weergeeft, dan moet je na het SSH commando nog -v intypen (als ik me dat goed herinner, ik voeg nog toe of het klopt). Het gaat iets trager met een monitor (of TV), maar je kunt er dan zonder toetsenbord, muis of eigen display alles mee doen.
De Raspberry moet hiervoor in hetzelfde netwerk zitten als de laptop.

Wat ik niet zeker weet, is of dan alles wat je aan media kunt afspelen met je Pi, ook op de laptop (in hoge beeldkwaliteit) te zien is, maar ik neem aan dat je daar ook geen laptop-scherm voor wilt gebruiken.

Helemaal zonder je een beetje in te lezen (of hulp van iemand die Linux goed kent) zal het misschien niet gaan, maar wat je op je laptop en op de Pi moet hebben (laatste staat er wsch al op) is gauw gevonden.
Ik heb een P2 zo gebruikt via een laptop, daar hoefde niets of bijna niets voor, maar die laptop draait op Linux. SSH zit daar al in. Voor het gemak heb ik een Firefox extensie, die automatisch de verbinding maakt (zelfs van buitenaf, via het internet kan dat), die extensie heet Fire-SSH. Firefox (browser) is er voor Linux en voor Windows. Hopelijk maakt dat niet uit voor die extensie, maar zeker weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Wil je ook zien wat die Pi grafisch weergeeft, dan moet je na het SSH commando nog -v intypen" Nee, klopt niet wat je zegt, SSH -v is de verbose versie van SSH, je krijgt dan meer info over de gebruikte encryptie e.d. Standaard kan de Pi overweg met VNC(hangt een beetje van de distro af) maar kun je met apt-get install of yum install zo installeren.... "De Raspberry moet hiervoor in hetzelfde netwerk zitten als de laptop." Ook een flauwekulletje, de Pi moet helemaal niet in hetzelfde netwerk zitten, het mag maar moet niet... want daar heb je nou juist routers voor... Of hoe denk je anders dat je via het internet andere computers kunt overnemen met RD, of VNC?