Bestaat er een mogelijkheid om een draadloze muis open te maken?

Ik heb een draadloze mouse (MS wireless mouse 5000) waaraan ik erg gehecht ben. Het rubber om het scrollwieltje is uitgelubberd en ik wil proberen de boel open te maken om te zien of ik er wat aan kan doen. Het probleem is alleen dat ik nergens een schroefje kan vinden. Iemand ervaring hier mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige muizen kan je wel open maken maar de meeste niet, ik heb persoonlijk geen ervaring met dit soort muis maar als je geen schroefje ziet zal het moeilijk worden om je muis uit elkaar te halen althans als die weer in elkaar moet ;) dit soort rubbertjes zijn ook niet zomaar te vervangen/kopen dus ik denk dat je er helaas weinig aan kan doen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De plastic onderdelen van de muis worden, nadat alles erin zit dicht gesmolten (gelast), dat kun je hooguit stukbreken, maar dan is het moeilijk tot niet weer te herstellen. Dat lassen gebeurd met een mal, waar het onderste deel wordt ingelegd en na het inwendige deel aangebracht te hebben, wordt dan wordt het bovenste deel erop gelegd, deze 2 onderdelen worden met behulp van druk met warmte aan elkaar gesmolten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi verhaal crea interessant om te weten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, weten we dat ook weer... :)

Het beste antwoord

Sommige muizen kan je wel open maken maar de meeste niet, ik heb persoonlijk geen ervaring met dit soort muis maar als je geen schroefje ziet zal het moeilijk worden om je muis uit elkaar te halen althans als die weer in elkaar moet ;) dit soort rubbertjes zijn ook niet zomaar te vervangen/kopen dus ik denk dat je er helaas weinig aan kan doen.. (verkeerde stuk geplaatst :p)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was hier al bang voor, maar dacht dat ik het rubbertje kon inkorten met secondelijm. Het is niet dat ik me geen nieuwe muis kan veroorloven, maar ben er gewoon aan gehecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met dat soort gebruik heeft secondelijn sowieso geen nut aangezien er druk op staat dus dan schiet het zo weer los, waarschijnlijk is een nieuwe muis de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, dan ga ik dus toch maar een nieuwe kopen.

Andere antwoorden (1)

Als de muis open gemaakt kan worden, zitten er vaak één of meer schroefjes onder plakkertjes. Meestal aan de onderkant. Dichtgelast zitten ze nooit.
Wel zitten boven en onderkant met haakjes op elkaar. Met een schroevendraaier zijn die los te wippen, maar het is een hele uitdaging om ze te vinden, en boven en onderkant ongeschonden te scheiden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn wel merken waarbij ze dicht gelast zitten, dat wordt bij ons op het werk gedaan. Wij doen alles in opdracht van de leverancier.