Hoe los ik de piepjes in mijn pc op ?

Als ik mijn pc aan zet dan krijg ik geen beeld en hij piept 4 keer en na een paar seconden weer hoe los ik dit probleem op ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de merk/type nummer van je PC?
Is het een zelfbouw PC of PC waar nix aan veranderd is?
Heb je recent hardware veranderingen gedaan. Dus andere toetsenbord, scherm, muis. Of recentelijk de kast open gedaan om er iets extra in te doen of iets er uit te halen.
Gaan er lampjes branden op de voorkant of de achterkant?
Is het draagbare computer of is het computer met een kast en een apart scherm.
Zit het scherm vast aan de PC of kan die los van de PC? Kortom kun je iets meer vertellen over de PC of er een foto van maken?
En als je een foto maakt, dan graag een van het moederbord of waar duidelijk het modelnummer en merk op staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je piepjes op kunt nemen en deze als geluidsbestand toevoegt aan de vraag mag ook.

Antwoorden (1)

Elk moederbord heeft een eigen beep tone voor een error. Het is dus eigenlijk je moederbord dat zegt dat er iets mis is.

Wat is de fabrikant van jouw moederbord. Dat helpt makkelijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar kan je dat precies zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het niet weet en je computer start niet op. open schroeven. Maar als je een laptop van een merk hebt, dus geen zelf gemaakte, dan is meestal het merk van je laptop, ook de fabrikant van je moederbord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kast dichtlaten en dit progje gebruiken: http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees de vraag even? Hij krijgt geen beeld en hij blijft elke keer 4x piepen? Dan word het lastig om een programma te draaien, right? Ik zei ook als je me reactie leest; Als zijn laptop van een mark is is het moederbord vaak van hetzelfde merk. Dan heeft de handleiding van het moederbord een lijstje met wat de beepcodes betekenen. 4x piepen op een Asus betekend bijvoorbeeld dat de POST test op de PC faalt, omdat er een hardware component aangesloten is dat de computer niet kan verwerken. Die component haal je los en dat hoord hij het te doen. Maar dat is Asus. Als de vragen verteld wat het merk is van zijn laptop of PC, kan je op google de beepcodes vinden. Hoe wil een programma iets oplossen, wanneer een Pc niet eens boot?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de vrager: Stap 1: Zoek fabrikant van je moederbord op. (Vaak zelfde als fabrikant van je laptop of PC) Stap 2: Google: "Beep codes #moederbord fabrikant#" Stap 3: Kies 1 van de resultaten. Stap 4: Kies van alle tonen welke het beste past bij jouw piepjes. (bijvoorbeeld 4x short/fast of 4x long/slow) Stap 5: Hierbij staat vaak wat er fout is en soms een uitleg hoe je het oplost. Stap 6: Als er geen uitleg bij staat. Google de fout die je bij stap 5 kreeg voor een oplossing. Google dit: "#fabrikant moederboerd# + #naam foutcode bij stap 5#" Als dit niet lukt kunt u reageren wat de fabrikant van uw pc is, dan google ik voor u. Vertelt u mij dat wel of de piepjes lang of kort zijn.