Wat zijn de voor-/ en nadelen van 'originele cartridges' t.o.v. 'compatible cartridges'? Zijn deze laatste slechter voor een printer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (3)

Die cartridges die je kunt vullen zij niet persee slechter voor de printer als de kwaliteit van de inkt maar zuiver en schoon is. Als er vuil in terecht komt is het einde oefening.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voordeel van orgineel = het past altijd en de inkt is steriel toegedient, een nadeel is de prijs er van.

Voordeel van navulbaar = Het is goedkoop, de inkt kwaliteit is vrij goed. Nadeel, als er vuil bij terecht komt kun je de printer afschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compatible cartridges zijn niet slechter voor een printer, maar mijn ervaring is dat er soms vreemde bijverschijnselen zijn. Zo had ik een keer een extra large compatible cartridge gekocht, die het aanvankelijk gewoon goed deed, maar na een bepaalde tijd maakte de printer rare geluiden en stopte uiteindelijk helemaal met printen.
Een nieuwe originele cartridge loste dit probleem op.
Het is ook afhankelijk van het merk printer en het merk compatible cartridge. Een algemeen antwoord kan ik dan ook niet geven.
12 jaar geleden
Orgineel = goed en duur.
Nagevuld
Imitatie
dat zijn de varianten. in tegenstelling tot wat eetder beweerd werd zijn nagevulde CARTRIGES nooit scadelijk voor de printer. evenals imitatie ! Printerfabrikant roept die fabels om zelf te dure cartriges of tanks te kunnen verkopen. kwaliteit inkt is voor serieuze kleurenprints wel wat minder. verhaal van vuil in de inkt en defectraken van de printer geld alleen voor tanks en NIET voor cartridges. bij die laatste zit de kop met de sproeiets daarin, en het erhsye dat je kan overkomen is dat een nozzle verstopt raakt en je dat als strepen in de print terug KUNT zien. bij tanks zit de kwalitatief vaak beyere printkop WEL in de printer. als die door vuil in de inkt binnendoor verstopt raakt heb je wel een probleem. maar de meeste bekendere refillers geven geen problemen. vul zelf al jaren beide varianten in een niet steriele omgeving en heb nog nooit problemen gehad. als je vijf keer succesvol gerefilled hebt kun je vaak al van het uitgespaarde geld een eenoudige nieuw terugkopen....

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de type foutjes...dikke vingers op een mobiel :-)