Mijn toetsenbord typt alleen nog maar cijfers in combinatie met leestekens, hoe los ik dit op?

Zoals dus al in de titel staat, mijn toetsenbord doet nogal raar. Shift + control is geen oplossing. Waar het op neer komt is als ik bijvoorbeeld het cijfers een wil typen, dan krijg ik dit: `1 bij bijv. het cijfer achter krijg ik dit =8. Hij typt dus elke keer leestekens mee op het moment dat ik een cijfer typ. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
11K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je dit altijd? Of nu éénmalig? In het laatste geval kan het helpen om de computer te herstarten.

Antwoorden (2)

Heb je een 'fn'-toets op je toetsenbord? Waarschijnlijk moet je 'num' en 'fn' tegelijk ingetoetst houden om het weer goed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek even uit of het een software of hardwarematig probleem is.

Start je pc op van een linux live usb stick en kijk of je het probleem dan ook hebt. Zoja, probeer dan eens een ander toetsenbord.

Zonee, ga het dan in de instellingen van je OS zoeken.