Waar moet ik op letten bij het bouwen van een pc?

Ik wil een game pc gaan bouwen (mijn eerste keer) en ik heb al een paar onderdelen opgezocht maar ik weet niet zeker of ze wel met elkaar werken, ik heb wel gelet op socket enzo maar later kwam ik die chipsets tegen en toen ik bij windows 8.1 systeem vereisten ging kijken moest de cpu een aantal dingen hebben genaamd PAE, NX en SSE2 maar toen ik dat op ging zoeken vond ik bij sommige wel PAE of SSE2 maar nooit alle drie bij elkaar (mischien heb ik niet goed gezocht).
Maar een 4e generatie intel i5 processor moet vast wel windows 8.1 supporten.

Hier is de lijst van de onderdelen die ik heb uitgezocht:

CPU: Intel i5 4670k

Moederbord: Gigabyte G1.Sniper B5

GPU: Sapphire R9 280X Dual-X OC

Ik heb ook de behuizing en opslag enzo uitgezocht maar die zijn Volgens mij met (bijna) alles compatibel.
Ik heb een 600W voeding maar ik denk dat dat mischien teveel is en mischien kan ik daarop geld besparen? En heeft dit moederbord zo'n slot waar front panel usb 3.0 in kan zodat het niet in het I/O paneel zit?

Bedankt alvast voor het reageren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je moet alles rustig in elkaar zetten, ik heb het wild gedaan en dat ging fout.
En je moet de processor er goed en netjes inzetten.