Waar in mijn pc zit een 2e HDD?

Hallo,

In mijn pc zit een Lokale schijf (C:), maar ook een 2e harde schijf (D:)
Maar waar zit de D schijf in mijn pc? Ik heb overal gekeken maar ik zie geen 2e HDD! Kan het zijn dat die ingebouwd zit in het moederbord?

Mvf

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Één harde schijf kan in 2 of meerdere delen gepartitoneerd zijn door bijvoorbeeld de computerbouwer/fabrikant. Elke partitie wordt behandeld als afzonderlijke harde schijf in het besturingssysteem, terwijl er in het echt maar één harde schijf is. Er zijn meerdere reden voor een 2e partitie waaronder veilige data opslag voor als het besturingssysteem crashed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je via het configuratieschema naar computerbeheer gaat, zie je de "fysieke" schijven. Daar zie je ook of ze opgedeeld zijn in meerdere partities.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het partitioneren kan ook door de gebruiker worden gedaan. Zo heb ik mijn harde schijf zelf gepartitioneerd in een aantal partities. Dat vond ik overzichtelijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met het programma Partition Magic kan je zelfs nog van bestaande partities wat afhalen en dat toewijzen aan een andere partitie.