Ik wil graag via een powerline internet op mijn PS3. Hoeveel Mbps heb ik minstens nodig om een beetje fantsoenlijk te kunnen gamen?

Verschillende powerline adapters:
85Mbps
200Mbps
500Mbps

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met minder zal het ook wel gaan, wat veel interessanter is, is wat de ping is die gehaald wordt met die verbinding.

Antwoorden (2)

Met 85Mbps kan je al zeer fatsoenlijk gamen, maak je maar geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De powerline adapters die je beschrijft zijn alle drie in theorie geschikt om te gamen, maar.....
1. het gaat hier om een theoretische snelheid die je in de praktijk niet haalt.
2. de snelheid is afhankelijk van de situatie in huis, dit wil zeggen, hoeveel knooppunten zitten er tussen het stopcontact waar de ene en het stopcontact waar de andere adapter ingestoken zijn.
3. verlengsnoeren zijn funest voor de snelheid, dus probeer deze te vermijden.

Conclusie:
Om te gamen heb je een zo hoog mogelijke snelheid nodig, daarom heb je ook een computer met minstens een i5 processor en een zeer snelle videokaart, neem daarom de adapter met de hoogste snelheid.
Is geld een reden om voor de een of de andere te kiezen en heb je geen ultrasnelle computer, neem dan de op één na snelste adapter.
Mijn persoonlijke ervaring is dat die met de laagste snelheid vergelijkbaar is met een wifi netwerk, is dat snel genoeg voor je, dan heb je aan de langzaamste nog genoeg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb me niet gerealiseerd dat je met een PS3 wilt gamen, neem de adapter met 200 Mbps en probeer verlengsnoeren te voorkomen, heb je extra budget ter beschikking, neem dan de snelste, hier zit ook de beste software in.