Welke videokaart combinatie is het best?

Ik wil een game-pc samenstellen maar wil en niet te veel geld aan uitgeven.

Is 2x de geforce gtx 750 ti beter of slechter dan 1x de geforce gtx 770?
Het gaat om zwaardere games zoals; battlefield 4, watch dogs ect.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

2 videokaarten betekent dat je gebruik moet maken van SLI.

SLI heeft echter nadelen. Die nadelen zijn voor lief te nemen als je bijvoorbeeld al 1 videokaart in je pc hebt zitten en je voor relatief weinig geld performance wil toevoegen.

Bij een initiële keuze is sli of crossfire m.i. uit den boze.

Dus als je keuze bestaat uit 2x gtx 750 of 1x gtx 770 gaat die keuze sowieso naar die laatste optie.

Bedenk wel dat de keuze voor nvidia alleen interessant is als je van plan bent gebruik te maken van G-Sync. Dat werkt echter alleen met een speciaal en duur scherm dat daar compatibel mee is. Als je zo'n speciaal scherm niet hebt is nvidia een onlogische keuze. Bij AMD krijg je voor een goedkopere kaart namelijk evenveel performance.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de twee gtx750 ti's neemt gebruik je SLI. Dat betekent dat je voor de tweede kaart niet alle performance eruit krijgt die hij wel zou hebben als hij solo was. Daarom geeft de gtx 770 waarschijnlijk hogere framerates en overal een betere performance. + Je hebt nog ruimte om verder uit te breiden met een tweede gtx 770 als hij verouderd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus één 770 is beter dan 2 750ti's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja