Kun je naast 2 voorgeïnstalleerde videokaarten nog 2 andere installeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanaf welk wattage voeding zullen pakweg 4 titan kaarten in sli zonder problemen werken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is afhankelijk van je andere hardware. Voor een standaardsysteem zal dit toch wel een 1500 Watt voeding moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar er meteen 2 bijplaatsen lijkt mij niet zo zinvol. 2 videokaarten is al een nadelige combinatie. Tenzij je een hele videomuur hebt natuurlijk met 4 schermen of meer.

Antwoorden (2)

Dat ligt aan je moederbord, de meeste kunnen maximaal twee videokaarten tegelijk. Je zou dit even op moeten zoeken op Google met [Jouw moederbord type] + video card support. Je zou uiteraard ook de twee voorgeïnstalleerde videokaarten kunnen vervangen door de twee nieuwe.

Als je nog vragen hebt laat even een reactie achter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hier een 4 way (quad) sli moederbord, een gigabyte x79 up4 atx
Ja, dat kan dus. Je moet wel checken of je voeding dat aankan. Een beetje videokaart heeft twee 6-pins stroomaansluitingen nodig. Je hebt met quad-SLI dus 8 van die aansluitingen nodig. Denk aan een 1200W voeding.

Hou er ook rekening mee dat quad-SLI in games vaak niet erg efficiënt meer is. Zeker als je geen 4K resoluties gaat draaien.