Ik wil een nieuwe processor voor mijn computer kopen, maar..

waar moet ik op letten zo dat hij compatibel is met mijn moederbord en alles gewon goed werkt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze vraag is dan, welk moederbord heb je. Want je moederbord bepaalt al in grote lijnen uit welke processoren je kan kiezen. En anders wordt het ook een nieuw moederbordje wellicht ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze?? Koninklijk meervoud, meesleepbeest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij mijn vader een oude namelijk,
KM266-8235 (Socket A)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Model KM266-8235
Version 0490211RE101SALSA
Chipset vendor VIA
Chipset model P4M266/KM266 (VT8375)
Chipset revision 00
Southbridge vendor VIA
Southbridge model VT8235
Southbridge revision 00
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje, de meedenkende GVers, in plaats van een simpel antwoord neer te plempen, die daadwerkelijk de juiste oplossing willen zoeken. (en hier zitten we met zijn tweeën whaha) @tom12e Van welk merk is het moederbord? Ook van VIA of is alleen de chipset van VIA?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je trouwens ook alle andere componenten al?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar het probleem is al opgelost, ik heb het gevonden.
wel bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi zo. In tweedehands pc winkels kan je nog wel van alles opduikelen hiervoor, voor redelijke prijzen.

Het beste antwoord

Gewoon exact de gegevens van je moederbord invoeren op google om achter de mogelijkheden ervan te komen, er zal zeker bij de specs een lijst met mogelijke processoren bij staan.
En anders met de moedderbord gegevens even na een winkel gaan en info vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk op de site van de maker van je moederbord misschien staat daarop welke prosesor je het beste kunt gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees de specificaties van je proc en ga met die specificaties naar de winkel en daar helpen ze je wel verder met het goede moederbord...