Kun je alle soorten hardeschijven delen met een Time Capsule?

Ik heb 2 harde schijven, een van Lacie met 500 GB en een van Western Digital met 2 TB aan opslagruimte. Wanneer ik de Lacie verbind met een usb kabel met de Time Capsule worden de bestanden van de Lacie gedeeld met het netwerk. Wanneer ik de Western Digital verbindt gebeurt er niks en is die niet zichtbaar via het netwerk. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
11 jaar geleden
heb je 2 tb geformateerd via de de mac en de ander wellicht niet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de western Digital inderdaad als eerst aangesloten op mijn windows laptop. Ik zie net ook dat ik op de mac alleen bevoegd ben om deze harde schijf te lezen maar hoe kan ik dat dan veranderen?

Antwoorden (1)

In principe kunnen alle schijven aan de TC gehangen worden, WD en LaCie zijn de populairste.
Het moet dus werken. Ik zou de WD schijf schoonvegen en opnieuw inrichten voor de apple.
Dat kan op je mac of macbook:
Hang je schijf aan de mac of macbook.
Ga naar de gereedschappen folder in de applicaties en kies voor disk utility [ harddisk gereedschap in NL?] Zie afbeelding.
Klik daar links op de bewuste schijf en dan op erase [wissen]
en kies de juiste formattering. De journaled is meestal de juiste. [zie afbeelding twee]
Op een windows computer zal het ongetwijfeld ook mogelijk zijn, maar daarvan weet ik weinig.
Sorry dat ik niet precies weet wat de Nederlandse woorden zijn, maar met de afbeeldingen kom je er vast uit. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Afbeeldingen wilden niet ;-0