Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het veilig om een videokaart op Marktplaats te kopen als het bonnetje erbij zit met garantie?

Of zijn er nog dingen waarbij als de videokaart niet werkt ik niet 1 nieuwe kan ruilen? Omdat het bonnetje niet geldig is ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
879

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat is nou feitelijk een 'bonnetje'? Een stukje papier met daarop een artikel en bedrag. M.a.w. eenvoudig zelf te maken en daarom geen garantie dat de videokaart ook in orde is en geruild kan worden als deze kapot zou zijn. Dus voor absolute zekerheid kun je het beste een nieuwe kopen, maar als je je het risico kunt veroorloven, de prijs is goed en de koper komt betrouwbaar over (langer dan 1 dag op marktplaats, ook afhalen toegestaan etc.) dan kun je voordelig aan een 'nieuwe' videokaart komen via marktplaats.

Het is niet ongewoon als mensen nog in de garantieperiode een upgrade doen van de videokaart, dus het aanbieden ervan vind ik niet verdacht.
(Lees meer...)
paulus811
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Maar wat nu als hij wel kapot is? Stefanu gaat naar de winkel en de winkel zegt "Dat heeft u zelf gedaan..."
paulus811
9 jaar geleden
Dat geldt ook als je een splinternieuwe koopt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat kan natuurlijk, maar met zo'n kaart van MP weet je nooit wat er gebeurd is. Kromgebogen pinnen of connectoren. Bij een nieuwe uit de doos is dat meestal niet het geval.
paulus811
9 jaar geleden
Vandaar mijn advies om alleen te kopen als ook afgehaald kan worden. Dat geeft je de mogelijkheid om het ding te bekijken en eventueel te testen. Als de verkoper alleen wil verzenden is dat verdacht. En door te zeggen dat je m afhaalt en wilt testen zou het wel heel dom zijn om daar als verkoper in toe te stemmen als je al weet dat de kaart defect is. Dat je m vervolgens toch laat opsturen als de verkoper het geen probleem vindt als je m komt testen, zou mij voldoende vertrouwen geven. Ik kan niet overzien of de prijs dusdanig interessant is om een risico te lopen, maar dat risico kun je zelf wel verkleinen door een beetje op te letten. Ik heb nog nooit een probleem gehad bij het kopen op Marktplaats (wat natuurlijk geen garantie is voor anderen)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding