Is er een groot verschil tussen een 2GB videokaart en een 4GB videokaart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verschil:4Gb - 2Gb = 2Gb

Het beste antwoord

Dat kan. Het kan zijn dat de 2GB kaart beter is dan 4GB kaart. Je mag namelijk nooit naar GB's kijken als je iets koopt (behalve als je een reep geheugen of een HDD koopt). Je moet kijken of je videokaart een goede GPU heeft. Bijvoorbeeld een GTX 770 ipv een GT 750. Of een 7950 ipv een 7650. Het aantal GB is dan vaak alleen nog interessant als je meerdere schermen aan gaat sluiten om te gamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

MrTomaat slaat de spijker op zijn kop. Heb hier niets aan toe te voegen. Wel heb ik een interessant artikel om te lezen mocht de vragensteller zich wat meer willen verdiepen in de vraag of 2GB of 4GB de beste keuze is voor een GPU (videokaart)

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1834045/2gb-4gb-vram-gpu-debate.html

Succes!