Router heeft 3 antennes, waarom is dit en wat is het nut hiervan ten opzichte van een normale router?

Bij een Linksys E2000 Advanced Wireless-N router zitten er volgens de aanwijzingen er 3 antennes in.
Een normale router heeft er 1.
Waarom heeft deze 3 antennes?
Wat is hierdoor het verschil tussen de normale router?
En word hierdoor de straling verdubbeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (3)

Heeft te maken met de sterkte, overdracht en stabiliteit

Met 1 anntenne gaat alles erdoor heen bij jou router word het verdeeld over 3 stuks waardoor het ook stabieler is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je modem bijvoorbeeld in een hoek staat kun je een antenne naar boven wijzen een rechts en een links.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat kan ook als de router niet in een hoek staat.
Door er drie antennes op te zetten wordt de antenne ontvangst en uitzending vergroot. In mobiele telefoons is het zelfde principe toegepast, er is dan altijd wel een antenne die de ontvangst en uitzending ontvangt. Bij 1 antenne is er een mogelijkheid dat er een moment van storing kan optreden wat dan niet door een andere antenne kan worden opgevangen!