Hoe moet ik de toetsen op mijn toetsenbord voorzichtig losmaken?

Ik heb een desktop (geen laptop) en een hp toetsenbord. Gisteren heeft mijn broertje frisdrank over het toetsenbord laten vallen. de toetsen 2,q,w,a,z, shift en control plakken een beetje maar de a vooral. Ik heb gedaan wat ik kon om het niet erger te maken en heb alles eruit laten lopen. Weet iemand hoe ik nu met een schroevendraaier/mesje mijn toetsen los kan halen? Graag zo makkelijk en voorzichtig mogelijk. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Druk de letter die naast de letter zit die je wilt schoonmaken in. En pak een potlood of pen en dan heb je zo een opening eronder en druk het erin en ga op en neer bewegen met pen of potlood (voorzichtig!) en dan gaat het vanzelf los het is gewoon niet zo moeilijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verwissel altijd toetsen van ons school door elkaat :P

Het beste antwoord

Normalerwijze kun je alle toetsen van een toetsenbord met een mesje los maken. Je kunt deze in een sopje met afwasmiddel wassen. Kijk even dat je de layout herinnert en dan kun je het gedeelte onder de toetsen met een vochtig doekje schoon poetsen.
Daarna de toetsen weer terug klikken. Het eruit halen is vrij eenvoudig. Met een plat mes onder de toets gaan en dan voorzichtig naar boven wippen. Meestal zijn de toetsen geklemd. Niet met geweld doen, want dan breekt het af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit ook gehad, heel fijn: niet!
Wilde het ook schoonmaken, maar dat ging dus niet zo soepel/snel... de toetsten komen er onverwacht los en willen daarna alleen met 2 x indrukken doen wat ze moeten doen... vond het een ramp.

Ben naar de Kringloopwinkel gegaan, zijn ze € 2,50... [ik kreeg er 2 mee voor de prijs van 1, ze barsten in die dingen].

Antwoord

Probeer het zeker, langzaam loswippen zo'n toets en met een sopje schoonmaken kan. [maar daarna is 't niet fijn, 't werkt niet meer soepel]

De snelle weg is naar de Kringloopwinkel om een ander toetsenbord te kopen, eerst ff bellen is handig, soms hebben ze heel veel, andere keer ineens heel weinig!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt met een schroevendraaier of een mesje de toetsen loswrikken, het toetsenbord schoonmaken en de toetsen dan weer terugplaatsen. Dat is wel veel werk en de uitkomst is onzeker. De kans dat het toetsenbord daarna toch niet meer goed werkt.

Een (luxe) HP-toetsenbord koop je op Marktplaats voor € 3,50. Zie de link. Dat is veel gemakkelijker en zekerder.