Zijn er naast Epson nog andere merken wiens printers niet afdrukken zonder gevulde kleurpatronen?

Ik heb een volle cartridge zwart, maar één van mijn kleuren (cyaan) is leeg. Volgens de klantenservice is het noodzakelijk dat de kleuren gevuld zijn om in zwart te kunnen afprinten, want 'om in zwart af te printen gebruikt de printer een heel klein beetje kleur en ik weet niet hoe je dit kunt omzeilen', aldus de helpdesk-medewerker. Aangezien er geen enkele reden is om kleur te gebruiken om in zwart-wit af te drukken is het duidelijk dat Epson dit doet om mensen te verplichten meer te betalen. Zijn er merken die deze stap te ver niet nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met een HP printer kan je dit omzeilen.. Je kunt de printer "vertellen"dat er alleen met zwart dient geprint te worden.

klopt helemaal. ik heb al jaren hp, en is echt een top printer. had eerst een epson met precies hetzelfde probleem. ik vond dit echt mega irritant. En, nog erger, ik print nogal veel en heb uitgerekend dat ik met epson per pagina minimaal 2x zoveel betaalde. Het verschil zit hier in: bij epson zitten de cartriges niet helemaal vol, moeten worden vervangen voor dat ze écht leeg zijn, hp heeft grotere cartridges. De hp zegt het wel "het is verstandig om nu te vervangen" , maar hij geeft maar 1x die melding, dus niet bij elke pagina ofzo, en je kunt gewoon blijven doorprinten totdat jij vindt dat de cartridge leeg is (kleurverschil). nou moet ik wel zeggen dat die hp 200€ kosten, en de epson 75€. Maar hij print dan ook veel mooier, en 10x zo snel. in de consumentenbond test beslaan de eerste 12 plekjes: hp, brother, dell en canon. plekje 13 is voor de beste epson.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100