Waar is een printer mee bezig als je hem aanzet?

Hoop gerommel alsof hij zich op printen voorbereid, ook als ik toevallig alleen maar iets wil scannen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De printer initialiseert bij aanzetten. Hij schuift zijn printerkop naar de rand om te weten waar die zit. Bij inkjet printers wordt de inkt cartridge schoongemaakt door wat inkt in een bakje te spuiten. Bij laserprinters wordt hoogspanning voor de trommel gemaakt, allemaal opstart werk voordat het printen kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
... terwijl de vraagsteller geen plannen heeft om te gaan printen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's zonde van mijn inkt! Kon laatst trouwens niet scannen omdat mijn kleurinkt op was. Nou ja, dan mag ik toch wel scannen? Had gelukkig nog een lege cartridge zonder chip in huis, en toen deed ie het scannen wel.

Andere antwoorden (1)

Dat is een veelgehoorde klacht. Een printer moet zich na het inschakelen eerst opwarmen en daarna worden er frekwent printgegevens zoals aantallen prints en cartridges doorgegeven aan de fabrikant van de printer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel printers zijn geen netwerkprinter, dus wat bedoel je met doorgeven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er worden online gegevens verzonden naar de fabrikant. Soms vraagt de printer of de gegevens mogen worden doorgezonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor printer gebruik je dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Canon printer