Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb mijn cpu laten vallen is dat erg ?

jha ik was pc aan het schoon maken en ik de koeler eruit halen en de cpu maar het valde kan dat kwaad
het was maar 10 cm gevallen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is helemaal niet erg. Daar kunnen ze tegen. Je hoeft niet bang te zijn voor een defect door statische elektriciteit, tijdens een val speelt dat geen rol.
Als het een CPU is met pootjes, dan kunnen er een aantal verbogen zijn. Dat vormt wel een probleem, want dan krijg je hem niet meer in zijn voetje. Dat is wel weer in orde te krijgen onder een felle lamp en als gereedschap een betaalpasje of creditcard, waarbij je rijtje voor rijtje rechtbuigt. Een geduldklusje.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Tijdens een val niet, maar het maakt misschien wel uit waar ie op neerkomt :)

Andere antwoorden (1)

Mechanisch gezien waarschijnlijk niet, maar als er een ontlading van statische electriciteit is geweest, of je hebt de pootjes per ongeluk aangeraakt dan kan er intern wel schade ontstaan. Om een PC schoon te maken hoef je de CPU er niet uit te halen (en de koeler eigenlijk ook niet, die kun je (voorzichtig) schoonblazen met een busje perslucht, wel even het snoertje losmaken).
(Lees meer...)
gvrox
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding