Hoe zorg je ervoor dat een gebrande dvd op alle spelers werkt ?

Je kent het wel, een dvdtje gebrand werkt perfect op de pc
maar stop je hem in dvd speler of andere pc vergeet het maar.
Het gaat hier om legaal zelfgemaakt materiaal dus eigen dvd menutje gemaakt enzo dus het gaat hier dus echt om dvd film materiaal geen divx o.i.d.

Ik heb van alles geprobeerd goede dvd's langzaam branden + - rw etc etc
Ik heb helaas niet van allerlei dvd spelers o.i.d in huis om het te proberen.
maar wat is de meest zekere methode om het goed te krijgen ? zodat je voor 99% zeker kan zijn dat ie overal werkt?. en dan vooral op dvd spelers.

capthavoc
14 jaar geleden
in: Hardware
15.2K

Het beste antwoord

Dat zal je niet lukken. Het substraat van schrijfbare CD's en DVD's is donkerder dan van een fabriekgemaakte schijf. De lasertjes van de spelers hebben per definitie meer moeite om die laag te doordringen dan bij die heldere fabrieksproducten. Bij oude spelers is de laser als zo afgetakeld dat het niet meer lukt bij sommige merken. Welke dat zijn is niet voorspelbaar.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

helaas, dat is onmogelijk. met de techniek van nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet zorgen voor platina schijfjes, die zijn het beste om te branden, en blijven weinig haperen.
Verder wel een goede dvd brander nemen, en daar zeker niet op bezuinigen.
Daarentegen doen de goedkoopste dvd spelers het beste.
Bij deze site kun je de dvd schijfjes het goedkoopst bestellen.
http://www.opusshop.com/default_prod.asp?l=ned&pdid=12514
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is 1 groot probleem met de pc branders. Ze schrijven lijn per lijn. Industrieel worden deze dvd's geplot. Waarom is dit belangrijk? Wel wanneer je schrijft lijn per lijn dan hebben snelheid en kallibrering van de lens een groot gevolg op de uiteindelijke dvd. Tegen hoge snelheden met een slecht gekallibreerde lens gaan de lijnen die geschreven worden stillaan een beetje verder uit elkaar liggen. dit kan al problemen geven bij vele dvd spelers. Dit probleem heb je niet wanneer er geplot word. Het is als het ware een stempel die gedrukt word en is ongevoelig voor deze problematiek.

Zorg voor een goed gekallibreerde lens en brand op trage snelheid. Dit gaat het probleem al heel erg beperken. Mijn ervaring is: als ik onder 4x brand dan speelt hij overal.

Misschien nog interessant om weten: Sony heeft heel gevoelige lenzen. Ze leveren top materiaal maar zelfs zo top dat de lenzen te gevoelig zijn. Sony apparaten zijn de eerste die problemen hebben bij het lezen van een dvd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nooit last van gehad dat een video DVD het niet doet bij vrienden of kennissen. Wat ik wel zelf heb ondervonden is dat de brander en media cruciaal zijn bij het branden van navigatie DVD's.

Om een navigatie DVD goed te laten functioneren in je auto is het van belang dat je een brander hebt waarbij je bitsetting/booktype kunt veranderen naar DVD-ROM, je Verbatim schijfjes gebruikt en het liefst een Pioneer brander.

Misschien kun je hier iets mee.

Lees ook even het onderdeel "Some definitions from around the internet:"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus het grote nadeel van DVD's branden, je kan ze nooit voor alle type spelers geschikt maken!
Daarom kun je beter een mediaspeler kopen, daarop kun je alles afspelen op TV, makkelijk meenemen en je hoeft nooit meer DVD's meer te branden!