Ondersteund de Realtek hd audio ALC262 5.1 geluid?

Hallo,

Ik heb laatst een mooie surround set gekocht maar ik kan bij mijn audio kaart geen 5.1 selecteren (zie afbeelding). Daarom vroeg ik mij af of deze chip (ALC262) wel 5.1 ondersteund. Zo niet vraag ik me ook af welke geluidskaart ik dan zou moeten kopen.

Alvast bedankt en mvg, Caspar

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik heb een pc met windows 7 ultimate 32 bit, 3gb RAM, een Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @1.86Ghz 1.87GHZ

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, de ALC262 heeft 2 stereo DAC's(24bit) waardoor je wel iets van front and rear speaker setup kan maken, maar geen 5.1 surround.

Zie: bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, zou u mij een andere goed videokaart kunnen aanraden voor mijn computer (zie specs in omschrijving) mijn budget is rond de 70/80 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe volstaat elke momenteel verkrijgbare audiokaart met spdif aansluiting (optisch of coaxiaal) en die heb je al vanaf 20 euro.... heb zelf een creative soundblaster audigy2.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw hulp!