Wat is de zwarte verticale streep over het beeldscherm van mijn macbook?

Sinds kort loopt er een zwarte (flikkerende) ca. 3cm verticale streep over het beeldscherm van mijn macbook. Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?
Voor zo ver ik weet niet gevallen
Macbook, 13inch, eind 2008
Lion 10.7.5

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
7K

Antwoorden (1)

Helaas heeft dat vaak met de videokaart te maken en is hopelijk voor je alleen een warmte probleem.
je kan dit wellicht testen door de macbook even aan een externe monitor te hangen
om te kijken of je dan op dat beeldscherm ook die zwarte streep ziet.

helaas heb je op macs altijd van die vreemde videopoorten
Waar je alleen met bijv een minidvi naar vga kabel o.i.d wat mee kunt en deze zijn vrij prijzig.
Het eventueel herstellen van een macbook 2008 kost je kapitalen helaas
en is eigenlijk de moeite bijna niet, dat is het nadeel van mac
ze werken prima maar als ze niet werken ben je meteen handenvol geld kwijt om het te laten repareren als dat eigenlijk nog kan.
vanwege het "opzettelijke" tekort aan onderdelen waardor ze ontzettend duur worden
er is wel een kleine kans dat het puur een warmte probleem is waar mac altijd last van hebben.

Het programma smcfancontrol dat gratis is is eigenlijk een must have voor alle macs

En zou ik je zeker aanraden om uit te proberen of daarmee het probleem verminderd of weggaat.
Als het verminderd dan is misschien een goeie cleanup van je fans mogelijk datgene wat je euvel geheel zal verhelpen.

Als niets werkt tja dan is het helaas toch je videokaart en probeer die maar eens vervangen te krijgen.

succes
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord! Hopelijk kan ik t inderdaad hiermee zelf fixen. Fingers crossed :) Thanks!