windows 7 start niet op "opstart selectie mislukt..." hoe op te lossen??

Foutmelding 0x000000f, "opstart selectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is".

hier staat voor mij hokuspokus taal.

Mijn computer startte al vaker op met dit scherm, maar ik kwam er toen mee weg door op "normaal opstarten" te activeren wat hij vervolgens ook gewoon deed.
Echter werd dit steeds erger en ging hij het pas doen na 2á3 x en vanmorgen was het dan zo ver... hij doet niets meer. Ik blijf hangen is het scherm, en als ik "automatisch verhelpen (aanbevolen)" doe, doet hij niets omdat hij niets kan vinden.

Ik kom op internet allemaal gekke verhalen tegen waar IK niets mee kan, ik zoek dus iemand die mij stapje voor stapje kan uitleggen wat ik moet doen om dit op te lossen en zo weer in mijn computer te komen.

Window 7 prof. (64 bit)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

probeer éérst een paar dingen.
- opstarten in veilige modes.

werkt dit niet.
-start je computer op.
-druk tijdens het opstarten op f11 (tenzij anders aangegeven)
-Ga met je pijltjes naar recovery.
- Laat je computer een recovery uitvoeren (dit wist alles op je computer en herinstalleerd windows).
- De computer wordt automatisch opnieuw opgestart, hou je adaptar de hele tijd in je computer zodat hij niet uitvalt.

werkt dit ook niet:
dan is waarschijnlijk je harde schijf kapot en moet je een nieuwe kopen, of met garantie een nieuwe krijgen.

Kan je meer details geven over de foutmelding en je computer? misschien kan ik je nog hepen als alles wat hierboven staat niet werkt.
als je iets wat ik hierboven heb verteld niet snapt hoor ik het ook graag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Stefrid, Mijn computer werkt op dit moment in de veilige modus.
F11 werkt niet en bij F10/F12 kom ik nergens een optie "recovery" tegen...
Ik krijg 2 opties bij mijn "opstartscherm" 1. Opstartherstel starten (aanbevolen)
2. Windows normaal starten Als ik voor 2 ga, kom ik na 3 min weer terug bij bovenstaande en als ik voor 1 ga krijg ik de melding "Windows opstart herstel" "Kan niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware -of softwarewijziging. Dit kunt u doen om op te lossen: 1. Plaats installatie schijf en start opnieuw op
2. Select. taal en klik op volgende
3. Klik op uw comp. herstellen Status: 0x000000e
Informatie: De opstartselectie is mislukt, omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is" Vervolgens druk ik weer op enter en kom ik weer bij zwart scherm 1. Ik zit hier nu de hele middag mee te rommelen, maar kom geen snars verder en heb ondertussen al een hoop menutjes voorbij zien komen. Ook via veilige modus een systeemherstel te doen, maar dit heeft geen nut daar ik maar 1 datum heb, die van gister.
Hij doet dit dus al ongeveer een jaartje, maar kwam er elke keer mee weg om bij scherm 1 voor optie 2 te kiezen en dat heeft tot vandaag altijd gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je een back-up van je computer? of heb je een windows installatie schijf? zo ja:
http://www.youtube.com/watch?v=mME9VLT7-xw deze site staat uit uitgebreide tutorial als je er geen hebt.
https://sites.google.com/site/computertip/opstartprobleemwindows op deze site kan je een dvd aanvragen die ervoor zorgt dat je windows kan herinstaleren. let op het is dan wel windows 7 enterprise. http://technet.microsoft.com/nl-nl/evalcenter/dn407368 Ik denk dat op deze site het redelijk goed voor je uitgelegt staat :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben er achter gekomen dat ik nog garantie had op mijn computer, hij is vanmorgen naar de dokter gebracht en nu is het even afwachten.
In ieder geval ontzettend bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan! Als er garantie op zit is het inderdaad veel handiger je pc daar naar toe te brengen dan er zelf aan prutsen ;)
succes verder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is bij de "dokter" geweest, en het hele vreemde is dat ze niets hebben kunnen vinden.
Zij hebben een nieuwe windows erop gezet en hij werkt weer.
Verklaring: "Een virus, als die er eenmaal zit kun je niet achterhalen waar hij vandaan komt" Bedankt voor de hulp!