harde schijf

Hoeveel soorten stroomkabels (kabels die vanuit de voeding vertrekken) zijn er voor harde schijven. Ik ken de klassieke vierpinsschakelaar die stroom levert. Zie in mijn pc nog een ander soort kabels die van de voeding komen. Is een smalle zwart stekker (drie in totaal) waarvoor ook een contact is voorzien in de schijf. Levert die kabel ook stroom of dient die voor wat anders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

op deze site staan alle kabels omschreven die uit een voeding komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie nu dat het om een S-ata kabel gaat. Mijn harde schijf is verbonden met het moederbord via een nog ander soort kabel nl. Serial ATA, de stroom wordt voorzien door een 4 pin molex. Die S-ata komt ook van de voeding. Betekent dat dat je moet kiezen met welke kabel je je harde schijf van stroom voorziet? (de S-ata of de 4 pin molex)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je antwoorden aub?

Andere antwoorden (1)

Hangt af van het aantal S-ATA aansluitingen die er uit je voeding komen. Komen er 3 uit, kun je 3 harde schijven aansluiten. Zo simpel is het eigenlijk. Ook het hiervoor gegeven antwoord laat je alles duidelijk zien.