Ik heb nog een oude sony videocamera met een analoog uitgang en een firewire uitgang.hoe kan ik die aansluiten op een laptop met USB?

Mijn laptop heeft alleen USB,en HDMI

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Firewire en USB zijn helaas niet uitwisselbaar, dus je kunt geen verloopkabeltje of iets dergelijks gebruiken. Die bestaan wel, maar werken niet.

Veel laptops hebben wel een expresscard aansluiting. Op die manier zou je wel een Firewirekaart in je laptop kunnen prikken. Zo heb je dus wel een firewire-aansluiting op je laptop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een analoge oplossing werkt wel, maar levert beelden van zeer lage resolutie.
bamibal
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult het analoge signaal eerst om moeten zetten naar een digitaal signaal, ofwel een convertor er tussen zetten. Dan heb je meteen al aan één kant stekkers voor analoog en aan de andere kant een stekker voor digitale aansluiting.
jc54