is deze cpu koeler ook compatible met socket FM2?

ik heb een AMD A4-5300 met socket FM2. en ik wil een Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu koeler erop zetten is dat mogelijk?

Toegevoegd na 1 uur:
PS. Is het normaal dat je processor 80 Graden draait op 100%? en wat kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=Cooler+Master+Hyper+TX3+EVO+socket+fm2

Antwoorden (1)

Volgens de Cooler Master site kan je deze koeler gebruiken wanneer je een AMD FM2 socket hebt.

Wanneer je processor 80 graden wordt op 100% kan dit wel kwaad ja en is het aanbevolen om inderdaad een andere koeler er op te zetten. CPU's van desktop computers zijn er voor gemaakt om tot 65 a 70 graden normaal te blijven functioneren. 80 graden is veel te warm.

Het is bekend dat de standaard AMD koeler's veel lawaai maken en vrij slecht koelen.

Ik neem aan dat je CPU niet overgeclockt is, anders zou ik dit weer terugdraaien.