Een seagate expansion 3tb gekocht , wat films op gezet die ik wil kijken via de tv maar dat lukt niet ? Wie kan mij helpen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Je zult toch wel duidelijker zijn in je vraagstelling. Kijk je dan je films via een server of heb je deze harde schijf in een multimedia apparaat of direct aan je tv gebonden. Welke tv heb je en hoe bekijk je de films? Als je Windows gebruikt en de films op een externe harde schijf staan is het niet eenvoudig deze in te binden. Samsung heeft bijvoorbeeld een programma waarmee je via je router films kunt zien..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een harde schijf is ingedeeld in partities, deze partities worden beschreven in een tabel. Vroeger was Master boot record (MBR) hiervoor ontwikkeld. Ze hadden echter nooit verwacht dat harde schijven zo groot zouden worden, deze heeft daarom een limiet van 2,2TB. Om ook partities van 3TB aan te kunnen maken is GUID_Partition_Table (GPT) geïntroduceerd. Dit bestaat echter pas sinds 2010 en is nog niet door alle apparaten ondersteunt. Ik ben bang je TV dit tabel nog niet aankan en daarom je harde schijf niet herkent. Als je je harde schijf toch op je TV wilt gebruiken, dan moet je je harde schijf omzetten naar het MBR tabel, echter kan je dan maar maximaal 2,2 TB gebruiken van je 3TV HD. Dit kan je doen via Start -> "Computerbeheer" intypen en enter klikken -> "Schijvenbeheer".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3TV => 3GB ;)
Er zijn ook verschijdene apparaten die een harde schijf alleen kunnen laten zien als zij FAT32 zijn geformatteerd.
Grote schijven zijn in de meeste gevallen NTFS geformatteerd en dan worden ze op de apparaten die dat niet ondersteunen niet getoond.