Is 4GB intern geheugen genoeg om te gamen?

ik heb een Laptop met 4GB intern geheugen(er mag MAX 8 GB in).
GPU: HD4000
CPU: intel i5 3210M 2.50GHz

Als ik bijvoorbeeld assassins creed IV Black flag speel zegt hij na 10-20 minuten:
Programma's sluiten om verlies van informatie te voorkomen
Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar.

Mijn vraag is dan ook als ik mijn PC Upgrade naar 8GB intern geheugen, is het probleem dan opgelost

Toegevoegd na 1 dag:
voor de melding speel ik het spel met 25-30 FPS op medium

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8GB intern geheugen gaat je niet helpen met gamen. De prestaties van je computer voor wat betreft gamen zijn voor het grootste gedeelte afhankelijk van je GPU (videokaart). Intel Graphics HD4000 is helaas niet geschikt voor grafisch zware spellen als AC Black Flag omdat hij geïntegreerd is op je moederbord. Als je zulke spellen wilt spelen zul je op zoek moeten gaan naar een hybride laptop met een aparte videokaart met minstens 1GB videogeheugen. Voor de rest heb je echt een prima laptop, helaas niet geschikt voor zware games.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Rogaah http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.html Minimum GT440
In de lijst vindt je de GT 430 geclassificeerd, ver daaronder staat de Intel HD 4000. Die is dus veel en veels te zwak. 8GB in de laptop zal verspilde moeite zijn. Antwoorden hebben allebei een min gekregen.

Het beste antwoord

Volgens mij voldoet jouw laptop aan de eisen van het spel. Het zou kunnen dat je met 8 gb meer kunt doen, maar in de regel is dat niet zo. Spellen en vooral zo'n spel, gebruikt meer van zijn GPU dan van de CPU. Een goede snelle grafische kaart met veel geheugen, brengt meer dan meer geheugen in je laptop (bij spellen althans). Maar dit kun jij in jouw geval niet opwaarderen. Verder: welke Windows versie gebruik je? Heb je 64 bit of 32 bit? Bij 32 bit kun je ook maar maximaal 3gb geheugen gebruiken. Dit is ook de grens die het spel stelt aan je geheugen.
Ik zou eerder de laptop tunen en kijken of er niet te veel programma's in de achtergrond lopen. Ook kijken of je harde schijf niet te vol is, zodat er nauwelijks plaats is voor de swapfiles. Het beste is altijd dat je harde schijf hooguit 3/4 vol is. Daarom wordt vanaf Windows 7 ook het balkje rood als er te veel op staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

8 gb is op dit moment wel het beste met gamen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen als de rest van de hardware voldoende is om die 8GB te benutten, dat is hier niet het geval.
"Is 4GB intern geheugen genoeg om te gamen?"

Ja, op een paar spellen na die 6GB-8GB vragen is 4GB altijd wel voldoende, ook voor het spel wat jij wil spelen.

"Mijn vraag is dan ook als ik mijn PC Upgrade naar 8GB intern geheugen, is het probleem dan opgelost"

Nee, je GPU is gewoonweg al te zwak. Mijn advies is, een desktop kopen om te gamen.