Wat voor aansluiting is dit? Zijn hier ook omvormers voor?

Ik heb bij alienware.nl een laptop gekocht (Alienware 17) en deze kwam met een hele rare aansluting voor de adapter die ik niet eerder gezien heb. De helpdesk van alienware geeft mij steeds geen antwoord en sluit mijn gesprekken af dus hier heb ik ook niet veel aan.

Foto van de aansluting: http://img46.imageshack.us/img46/6333/8j8u.png

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er aan de andere kant van dit snoer ook een stekker of zit dat eind vast in de adapter?

Antwoorden (2)

Dit ziet eruit als een netstekker van het type D BS 546 (15 A). Dit type netstekker wordt gebruikt in Nepal, India, Sri Lanka, Zuid-Afrika en Hong Kong.

Vroeger zag je dergelijke netstekkers ook wel in Engeland.

De beste kans maak je door ofwel ergens een wereldstekker te kopen, maar dan van het "omgekeerde type", ofwel door de netstekker eraf te knippen en zelf te vervangen door een normaal Europees model.

Toegevoegd na 1 minuut:

Als het snoer aan de adapter-kant ook een stekker heeft, en dus niet vast met de adapter is verbonden, kun je ook in een willekeurige elektrowinkel een ander snoer kopen. Neem dan je adapter mee, zodat je een snoer kunt kopen dat je in je adapter kunt steken.

Cryofiel
10 jaar geleden
Lijkt mij een Zuidafrikaanse steker:

http://www.volex.com/Our-products/Power-cords/e-catalogue/plugs/plug/95
http://www.volex.com/Our-products/Power-cords/e-catalogue/connectors/connector/2

Maar je kan die er gewoon van afknippen en een normale geaarde steker eraan vastzetten, voltage en ampere zijn oké voor de Europese markt.