Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de temperatuur van mijn processoren weer omlaag ?

Ik heb een Dell PowerEdge 1800. Daar zaten tot voor kort 2x 2.8 GHz Xeon processoren in die 24/7 op 98% belasting draaiden. Daarbij bleef te temp. van beide CPU's tussen de 56 en 60 graden (en bleven de fans mooi rustig).
Nu heb ik er sinds kort 2x 3.6GHz Xeon processoren in zitten. Die draaien nu een aantal dagen continu op 90% belasting. Echter komt de temperatuur nu steeds boven de 74 graden uit, bij beide CPU's (en draaien de fans op maximaal).
Heeft iemand een idee hoe ik die temperaturen ergens in de 60 graden kan krijgen, ook als ik de CPU's meer dan 95% wil belasten ?
Wat is bijvoorbeeld een goede thermische pasta, of bestaan er betere heatsinks die in een Dell PowerEdge 1800 passen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
581

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik weet niet wat je voor programma's hebt draaien om op die belasting te komen, maar heb je al eens aan waterkoeling gedacht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding