Ik heb heel wat mappen met foto'snaar een usb verplaatst maar wanneer ik het wil openen staat er dat ik de F schijf moet formatteren, wat nu?

Ik wil mijn bestanden zo snel mogelijk weer terug want ik wil ze absoluut niet kwijt!! Ik heb ook geen back ups

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Amadea
10 jaar geleden
Mijn usb-stick geeft dat ook geregeld aan, maar dan geef ik aan dat hij gewoon door moet gaan en dan blijft hij 't normaal doen. Als je formatteert is alles wat erop stond voorgoed weg!

Antwoorden (3)

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn externe harde schijf die redelijk vol zat met persoonlijke en met de tijd verzamelde spullen.

Ik kreeg de problemen dankzij een software verandering van XP naar W7 waar W7 telkens vroeg de schijf te formatteren omdat er een fout in één van de delen was.

Op XP was er echter geen probleem tot ik het bleef gebruiken op W7 en na een week of twee begaf de harde schijf het met alle data.

Ik denk dat je het best gaat horen bij een pc speciaalzaak want zij hebben meestal de middelen om data terug te krijgen van kapotte schijven of USB's, al is de vorder percentage niet 100%.

Je kan eens proberen je USB-stick op andere pc's of laptops te gebruiken.

Ik raad toch aan om er zo snel mogelijk mee naar een speciaalzaak te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, als eerste het dringende advies om je foto's nogmaals naar een andere opslagschijf te kopieëren! Verder is het een probleem wat niet op te lossen valt, je hebt op een verkeerd geformatteerd schijf/opslagmedium weggeschreven. Je kan dit niet meer terug lezen, dat is dikke pech. Je zal het medium opnieuw moeten formatteren. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt proberen met data-recovery software de fotos van je USB Stick te halen, al geeft hij nu aan dat deze geformatteerd moet worden.
Zie bron voor een aantal (Gratis) tools.