PC op TV, waarom geen Full HD resolutie meer?

Situatie:
PC is aangesloten met HDMI kabel op mijn Full HD TV. 's ochtends opnieuw opgestart en geeft geen Full HD resolutie meer weer maar max 1024 x 768. De PC ziet op een of andere manier de TV niet meer maar geeft nu ‘Algemeen niet PNP beeldscherm’

Gegevens PC:
Videokaart Nvidia Geforce GT220
Windows 7 Home Premium X64

Wat heb ik zelf geprobeerd:
3 verschillende HDMI kabels aangesloten
PC naar eerdere situatie hersteld
Nieuwste drivers videokaart geïnstalleerd (ook eerste oude drivers verwijderd)
PC gescand op Malware en Virussen

Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de computer naast een beeldscherm ook op een monitor staan? dat zou Oa. de reden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je wel de(monitor) extra beeldscherm aanstaan als je pc laat zoeken naar dat scherm? Klik dan met rechter muisknop ergens op je bureaublad en ga naar instellingen en geef aan dat monitor 2 uitbreiding van je bureaublad moet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb alleen mijn TV er op aangesloten en het zoeken naar het beeldscherm (TV dus) levert geen resultaten op

Antwoorden (1)

Probeer eens via "Geavanceerde instellingen" in datzelfde venster,, en dan "Alle modi weergeven" .. en dan toch gewoon 1920x1080 te selecteren.

Probeer ook eens op een andere HDMI-ingang van de TV, en eens op een ander scherm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik beide geprobeerd, helaas zonder resultaat. Als ik de Full HD resolutie kies en bevestig dan blijft hij daar niet op staan maar gaat weer terug naar de lagere resolutie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een andere HDMI aansluiting op de TV gaf geen resultaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan eventueel ook eens proberen met oudere drivers van de video-kaart. Hoe vreemd dat ook mag klinken. Ik heb dat probleem ook ooit eens gehad in een heel ver verleden, en dan met oudere drivers was het opgelost.