Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reset ik het batterijpictogram op een laptop?

Mijn laptop geeft zo nu en dan bij batterijinformatie aan dat er nog 100% in de batterij zit. Dit doet het een hele tijd, totdat de laptop ineens uitvalt. De batterij schijnt dan leeg te zijn, terwijl het pictogram in mijn taakbalk constant aangeeft dat er 100% batterijlading over is. Nu kan ik dit resetten door de laptop aan te sluiten op de stroom, en dan vervolgens meteen weer eraf te halen. Dan zie ik wel weer het werkelijke aantal procenten in de batterij. Mijn vraag is of dit ook op een andere manier kan, ipv het aansluiten op de stroom. Ik heb een HP Pavilion G6 2204SD-laptop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
743

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij een macbook air werkte het om de laptop helemaal leeg te laten lopen op de batterij....zover dat hij vanzelf uitschakelt omdat de batterij op is.
Daarna de batterij een keer volledig opladen en deze procedure desnoods nog een keer herhalen.
Ik hoop dat het bij een "gewone" laptop ook werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding