Kan ik mijn defecte laptop ergens verkopen ?

Als ik mijn laptop opstart geeft hij na het bootscreen : à disk read error ocurred.
Press Ctrl+alt+del to restart.
Omdat mijn garantie is verlopen kan ik hem niet meer laten repareren.
Mijn laptop is al vele Malén gerepareerd onder de garantie ik ben bang dat als ik ervoor betaal dat ie zoiezo erg snel weer problemen zal tonen.
Als iemand een plek in de buurt van Amsterdam kent waar ik hem kan verkopen zou dat erg fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.6K

Antwoorden (10)

Marktplaats.nl lijkt mij hier een uitstekende plaats voor. Vermeld wel dat de laptop defect is en al vaker defect is geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik heb de mijne voor 100 euro verkocht
Hoezo de garantie is verlopen. Hij is al vele malen gerepareerd en krijgt dus iedere keer weer garantie. Verder is het zo dat men van een laptop mag verlangen dat hij een redelijke tijd meegaat. Zeg 5 jaar. In die tijd zal de reparatie voor de fabriek zijn en niet voor de verkoper.
Kijk hier maar eens:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema's&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantietermijn&gclid=CNi5qJWglawCFQaIDgodG0ihnA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een nieuwe harde schijf er in te doen, anders idd via MP verkopen, of uit elkaar halen en de onderdelen (TFT, toetsenbord etc) LOS verkopen. Is meer werk maar levert meer op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt verkopen en verkopen.

Ik vind het zelf ethisch niet verantwoord een apparaat waar je van af wilt omdat je hem ZO slecht vindt voor een aanzienlijk bedrag aan iemand anders over te doen.

als je hem voor een prikkie kwijt wilt kun je ook een briefje in de plaatselijke supermarkt hangen:

computer voor hobbyist, mankeert van alles aan maar wie weet lapt iemand hem nog op, ... euro (maar dan dus ook een hobby prijsje)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik vind het zelf ethisch niet verantwoord een apparaat waar je van af wilt omdat je hem ZO slecht vindt voor een aanzienlijk bedrag aan iemand anders over te doen." Er is geen enkel probleem als je gewoon de waarheid erbij verteld. Je mag dan vragen wat je wilt (of je 't er ook voor krijgt, is natuurlijk een tweede...).
Maar dat is dus vaak het probleem: vaak staan er spullen in een advertentie die niet goed zijn, maar zetten ze dat er gewoon niet bij. Pure misleiding.
Er zijn genoeg mensen op marktplaats, die kapotte computers willen hebben. Vaak gebruiken ze dan de onderdelen om nieuwe Computers te bouwen en her te verkopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Disk read error: dat duidt op een kapotte harddisk. Tijd voor een SSD-schijf, wordt de laptop ook vaak een stuk sneller van (tenzij ie een hele oude CPU heeft).

http://tweakers.net/pricewatch/273393/ocz-vertex-plus-sata-ii-25-inch-ssd-60gb.html

(Misschien kan er ook een kabeltje naar de harddisk wat losjes zitten, maar dat denk ik niet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk hier eens:
http://www.xead.nl/defecte-laptop-niet-weggooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet verkopen je moet je laptop opnieuw installeren met een windows CD als je er geen hebt dan kun je ubuntu GRATIS downloaden via hun site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar Emmaus brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats.nl, speurders.nl, ebay.nl.... daar kun je de laptop goed verkopen. Ik vind dat de prijzen op ebay goed zijn, omdat de massa de prijs bepaalt. Die klopt dan meestal ook.
Anders: probeer een nieuwe harde schijf, want ik denk dat deze kapot is...
Succes