Ik heb een cd-speler maar moet een dvd-speler hebben. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb vandaag de sims 3 gekocht, maar die moet je dus kunnen spelen met een dvd-speler, wat ik dus niet wist. Ik heb een cd-speler, dus kan het niet spelen. Is er een mogelijkheid om een dvd-speler ervan te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
10 jaar geleden
ik wil geen domper zetten op je aankoop maar als jouw pctje alleen naar een cd speler heeft dan is het vast een wat oudere pc, klopt dat ??
Het installeren van een dvd speler is wel mogelijk maar vraag je ook even af of de pc in zijn geheel wel sims 3 aan kan ?
en dat je niet beter op zoek kan gaan naar een nieuwe pc ?
want met alleen het installeren van een dvd speler ben je er niet ?
heeft je pc voldoende geheugen ? welk besturing systeem staat er op ? is je videokaart sterk genoeg ? etc etc Als je zogezegd een pctje hebt waar standaard alleen de cd speler inzat dan is het echt een oudje ?
Wat ook kan, is dat het wel een dvdspeler is maar dat hij door een defect alleen cd kan afspelen (gek genoeg kan dat het geval zijn)
in dat geval is je pc waarschijnlijk goed genoeg en hoeft er alleen en nieuwe dvd speler in.

maar ik raad je aan even op de dvd box te kijken wat de systeem eisen voor je spel zijn ?
en vergelijk dat met de pc
gebruik een programma als speccy eens om te kijken hoe en wat voor hardware er in je pc zit ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Capthavoc,, dat was ook mijn eerste idee het gaat mogelijk nooit lekker werken

Antwoorden (3)

Er zijn sites waar je gratis spullen kunt ophalen, dus jij moet op jacht naar een gratis DVD-speler, als je geen geld hebt om er een te kopen.
Kijk op de link, ik heb er eentje voor je gevonden!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een cd speler niet ombouwen naar een dvd speler.
Wel kun je de cd speler vervangen door een dvd speler.
Ook kun je naast de cd speler een externe dvd speler aansluiten via bijvoorbeeld USB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op een andere computer een image van de dvd kan maken, kan je hem met een softwarematige dvd speler afspelen. In windows 8 is die standaard aanwezig, bij andere besturingssystemen kan je bijvoorbeeld een gratis versie van Daemontools gebruiken.