Denk dat Apple vooral een reputatie door zijn excentriciteit heeft. Het grafisch ontwerp en gerichte marketing. Ze gaan voor grafisch aantrekkelijk, grafische afwerking, grafische applicatie. Denk dat je gemene deler wel ziet. Functioneel gezien, kiest Apple voor een nauwe doelgroep: Multimedia (geen games, geen foto's).

Door deze beperkte functionele eisen kunnen ze veel geld stoppen in design. Omdat de prijs nog net op de rand is, het er vaak erg gelikt uit ziet en het in ieder geval doet wat het predikt, willen veel mensen (alle lagen van de bevolking) een iPod of iTouch of iPhone. De Mac (MacIntosh) is iets minder in trek (breder spectrum van functies en er zijn vergelijkbare producten op de markt die goedkoper zijn).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Steve Jobs is een levende legende is de states. Hij staat voor Apple.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen hij wegging bij Apple daalde de beursnotering enorm, de beste man komt terug en hij stijgt weer. Steve wordt ziek, de beurs daalt weer... Apple = Steve Jobs
De marketing machine van Apple draait constant op hoge snelheid dus dat kan een positief image geven.

Daarnaast is het zo dat Apple een, voor vele, prima alternatief bied voor Windows, die veel te maken heeft met gebreken en kinderziektes in nieuwe versies.

Apple word daarnaast niet zo vaak aangevallen door virussen dan Windows, de "makers" concentreren zich liever op Windows als ik het goed heb.

Mocht je toch niet de computer bedoelen maar de vrucht. Tjah veel vitamientjes he en is nog lekker ook :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Apple computer is een behoorlijk gerenommeerd bedrijf, zijn destijds tegelijk met Commodore opgekomen maar deze laatste heeft inmiddels al (meerdere keren) het loodje gelegd. Apple heeft altijd afstand gehouden van ' gevestigde' besturings systemen en altijd een eigen weg gekozen.
Zij kunnen terugvallen op een aanzienlijk groep ' fans' .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat apple alles zelf ontwikkelt is er een betere afstemming tussen hardware en software. Dit maakt dat je met een mac veel minder foutmeldingen/vastlopers krijgt. Het besturingssysteem van apple is ook veel minder virusgevoeling.

Het design speelt natuurlijk ook een grote rol en in de grafische en mziekwereld staat mac ook hoog aangeschreven vanwege de geweldige software op dit gebied.

Maar misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld aangezien het apple-virus mij ook in zijn greep heeft :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allereerst ben ik een enorme Applefan en een Windowshater. Dus neem wat dingen met een korrel zout.

Apple richt zich op de consument en niet het geld. Hierdoor is er over nagedacht hoe het systeem moet werken wat wel en niet kan hoe je het bestuurt wat waar achter welke optie zit.

Omdat Apple alles zelf maakt werkt alles prima met elkaar. Bij een pc heb je 1001 mogelijkheden omdat iedereen wel iets voor een pc maakt of ontwikkelt. Voor een Mac is dat veel minder hierdoor werkt alles 100% met elkaar en heb je dus al veel minder foutmeldingen waar Windows om bekend staat.

De Apple is een dure pc/laptop maar wat erin zit is sterk ondanks dat het simpel is. Dit komt vooral omdat het systeem van Apple makkelijker draait en hierdoor minder zware eisen nodig zijn. Met een Apple kan je met 1 Gb al video bewerken terwijl Windows 1 GB nodig heeft om Vista te draaien. Dat zegt al veel over een systeem en de makers ervan.

Apple blijft altijd de computers updaten. De prijs blijft hetzelfde maar een paar keer per jaar worden de dingen vervangen die in de Macbook zit in de winkel. Op die manier koop je altijd het beste van het beste.

Virussen zijn er wel maar die zijn te verwaarlozen omdat het niet interessant is voor de makers van een virus. Daarnaast is Apple een merk dat door sterren ontdekt is d.m.v. de Iphone en de Ipod en deze zijn weer heel bekend geworden bij de normale mens.