ik heb een duo core proccesor pc met een oude moederbord. kan ik hier nog een ssd op aan sluiten?

Ik wil graag dat mijn windows sneller opstart en programas sneller werken. maar weet niet zeker of ik dit wel met een ssd behaal ivm ouderdom van pc..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Zoiezo zal je het verschil merken!

Alleen de vraag is het je nog een Sata aansluiting op je moederboard over?

Zo ja dan is het geen probleem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jouw moederbord een dergelijke schijf ondersteund moet dat geen probleem opleveren.
Beter was geweest als je de specs van dit bordje hier ook even had bij vermeld.
Maar als hij echt merkbaar sneller wordt....tja dat valt te bezien.
Immers een pc is zo snel als zijn langzaamste onderdeel.
Het is een samenspel tussen schijf en geheugen ( en natuurlijke de overige componenten ).
Wat wil je installeren op die schijf, alleen Windows of ook alle andere programmatuur.
Als je alleen het OS op zo'n snelle schijf zet, en al het overige op een "normale" schijf dan heb je er weinig voordeel aan, immers Windows gaat dan als een speer maar alles wat op de andere schijf staat niet.
Je hebt dan een systeem wat razendsnel opstart en voor de rest ......
Beter is te kijken naar je gehele configuratie, dus je moederbord je werkgeheugen grafische kaart etc etc.
Het geheugen is namelijk net zo belangrijk, zo niet het allerbelangrijkste, immers alles wordt in het werkgeheugen geladen.
En onderschat natuurlijk ook je grafische kaart niet.

Ja hij zal iets sneller opstarten, maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Als de algemene prestaties met een dergelijk oud moederbordje en dito hardware daarvan serieus beter worden, daar zet ik toch mijn vraagtekens bij.